Thursday, October 17, 2013

Beli rumah (bhgn 4)


Membe aku call pagi tadi, bg tahu bank tak bg buat loan rumah tu.

Cz rumah tu market value below rm100k. Bank skrg ni nk bg loan rumah

untuk harga rm100k ke atas punya market value. Agak frust jugak la tak dapat,

cz rumah tu dh full renovate. Tinggal masuk cuci kaki shj. Share jgk perkara

ni dgn Cik Tunang tersayang, dia pn frust jgk. Sape tak nak dpt rumah dh full

furnished.


So aku bincang la dgn membe aku tu, dia cakap akan carikan rumah lain.

Dia ada mention jugak rumah area Tmn Scientex or Taman Mawar. Bg aku

tak kisah la, yg penting dpt rumah sebelum kawin. Dan bakal rumah aku tu,

mesti menepati citarasa cik tunang. Kalau tak, mahu bising jugak nnt.



p/s: esok try call membe aku, tny cmne rumah tu, kot2 boleh adjust ke bg

market value rm100k....




No comments: