Sunday, December 29, 2013

Penghujung tahun dua kosong satu tiga.


Ya..diam tak diam, bangun tido mkn kerja sehingga tido semula, kita sudah

berada dipenghujung tahun 2013. Mcm2 cerita suka duka berlaku sepanjang

2013. Ada cerita yg aku ingat, ada cerita yg aku dah lupa. Biasa la lelaki,

autosave kureeeeeng berbanding wanita.


Dan tahun 2013, tahun akhir bg zaman bujang aku. tahun dpn insya-allah aku

akan melangsungkan perkahwinan. Bercakap mengenai perkahwinan, mcm2

nk difikirkan. Buat itu, buat ini, beli itu, beli ini. Kalau nk dicerita bab kahwin

memang tak cukup page ni, agaknya satu jam pn belum tentu habis taip.


Dan pada tahun ini juga, dgn beraninya aku telah apply loan rumah, sebanyak

tiga kali. Yg first timetu reject, cz rumah market price below rm100k. Second

time, loan approve (loan CIMB, BLR minus 1.9%) utk rumah second berharga

rm170k. Tp setelah dibincang dgn family aku, mereka tak bersetuju cz design

dalaman sama mcm rumah skrg ni. Lastly, cari punya cari, pusing punya pusing,

akhirnya family aku berkenan dgn rumah baru. Tny developer rumah tersebut siap

2015. Apa lg, submit document la utk tahu lulus ke tak. Hope yg ni lulus la.


Yg kurengggg menariknya 2013 nie, niat utk kekal lama dgn kerja skrg tak ada.

Reasonnya....biarla aku sorang yg tahu. Ada silap aku, ada jugak silap majikan.

Fair and square la. Apa lg, update resume and tebar resume. Taget kali ni, bank

la, buat sales balik. Reason kenapa joint bank semula ada la, masa. Org sale,

masa sangat flexsible. Tp bila tak archive target, memang sakit la, kene tiow dgn

bos.


Selain itu, yg kureng menariknya jugak tahun nie aku excident moto. Sudah tiga

kali woooo. Accident disebabkan langgar lubang besar. Moto tak la rosak

sangat, cuma sport rim belakang bengkok, cover set calar2 sikit and kepala

lampu dpn pecah sikit, tapi masih boleh pakai.


So utk tahun 2014, masa utk full throtle kumpul duit nk kawin. Tinggal lg

enam bulan. At the same time kene kuatkan lg tebar resume. Ni je la

perancangan aku utk awal tahun depan ni...



p/s: buku lama tutup, buku baru bukak. Umpama diari lama dibuang,
diari baru dibuka.







No comments: