Friday, September 18, 2015

Owh rumah ku~~~

Insya-ALLAH, kalau tiada aral melintang bulan Oct ini ambil kunci rumah baru..perasaan???
of course la seronok, dan bersyukur..rumah sendiri tu..hehe

Location: Tmn Scientex, Pasir Gudang...dan isteri ku....ok la. As long rumah sendiri, bukan sewa lg (sangat supportive).

So utk ambil kunci, aku perlu sediakan rm300. Itu pn utk duit TNB. Manakala SAJ, waive..at the same time akan terima redeem cheque bernilai rm9.6k (belum deduct interest disebabkan bank lambat byr pd developer). Tp aq rse nilai redeem cheque tu akan berkurangan of claim from developer...then duit tersebut aku akan gunakan utk renovet dapur..(redeem cheque plus bonus kerja).

Nak masuk rumah baru ni, macam2 perlu difikirkan, disediakan. Bermula dr quotation renovet dapur smp la aku pindah..Bila nk start renovet, nk pilih material, colour kitchen cabinet, tema colour apa (isteri aku pilih, aku hanya mengiya kan shj), bila nk star cat, basuh, pasang langsir, masuk barang semua.....fuhhh, letih..huhu....memandangkan kami suami isteri yg bekerja, jd proper plan diperlukan bg mengelak keadaan yg kelam kabut...



P/s: harga rumah makin hari makin melambung..ntah cmne zaman anak aku nnt..huhu

No comments: